Geplaatst op: Wed, Apr 13th, 2016

Deze tools zijn onmisbaar bij online marketing

Deel dit
Tags

De laatste jaren is online marketing steeds belangrijker geworden. Steeds vaker zetten bedrijven in op het online promoten en aanbieden van hun diensten naar de klanten toe. Uiteraard is er hier één zeer goede reden voor: het bereik is enorm en de verschillende manieren waarop je potentiële klanten kunt bereiken zijn vrij eenvoudig en heel vaak zeer doeltreffend. Verschillende ondernemingen hebben hier de voorbije jaren handig op ingespeeld door zogenaamde “online tools” op de markt te brengen om online marketing voor je bedrijf of onderneming nog succesvoller te maken. Er zijn dan ook enkele tools die je als online marketeer standaard in je webbrowser moet staan hebben.

Analyse van de links op van een website

Wanneer je bezig bent met het optimaliseren van je website ben je ongetwijfeld ook bezig met het aankopen of het oprichten van websites waar je een link kunt opnemen naar de website die hoger moet scoren in de zoekmachines. Het opnemen van extern linkende domeinen naar een website is nog steeds één van de belangrijkste factoren die je ranking in de zoekmachines bepalen. Het belang hiervan werd de laatste jaren alleen maar duidelijker doordat er steeds meer verschillende tools op de markt kwamen die je hielpen bij de linkanalyse van een website. Dankzij deze handige tools krijg je in één oogopslag een inzicht in het aantal links op de website, de verschillende domeinen die naar een website linken, de kwaliteit van de verschillende links en uiteraard ook van de anchorteksten.

Check de positie van de verschillende zoekwoorden

Aansluitend op het creëren van externe links die linken naar jouw website is het checken van je ranking in zoekmachines zoals Google een logisch gevolg. Uiteraard wil je na verloop van tijd weten wat je geleverde werk opgebracht heeft. Met een rank checker kun je snel en eenvoudig de posities van je verschillende websites op bepaalde zoekwoorden checken. De ene tool geeft al wat meer informatie weer dan de andere tool.

Onderzoek de zoekwoorden

Alles begint eigenlijk met de verschillende zoekwoorden te onderzoeken. Aan de hand van zo’n onderzoek weet je op welke zoekwoorden je je moet richten en welke zoekwoorden je beter links laat liggen. Op die manier kun je doeltreffend je website optimaliseren in de zoekmachines en kun je ook doeltreffend adverteren en nieuwe klanten aantrekken. Een uitstekende tool en tevens zeer populaire tool hiervoor is de keyword planner van Google. Deze tool geeft je een inzicht in het maandelijkse zoekvolume op de verschillende zoekwoorden.

Meer info gewenst omtrent online marketing? 4Pmedia uit Aalst verzorgt op zelfstandige basis campagnes voor KMO’s en stelt daarbij de vier pijlers van marketing centraal: prijs, product, plaats en promotie.
4P Media
Verenigde Natiestraat 6,
9320 Aalst
Website: http://www.4pmedia.be

Door: BPK